GEZİ KEŞİFLERİ

22 Ağustos 2018 Çarşamba

YEDİKULE HAYVAN BARINAĞI




            Yedikule Hayvan Barınağı 3000’e yakın köpek barındıran Yedikule hayvan barınağı 2001 yılında kuruldu. Toplam alanı 8000 m2 olan merkezin içinde 500 m2 peyzaj ve gezinti alanı da bulunuyor. Toplam 22 kişinin görev yaptığı merkezin gönüllü yöneticiliğini Mimar Meral Olcay yapmaktadır (http://www.fatihbelediyesiyedikulehayvanbarinagi.com/ hakkimizda/kurulus-hikayemiz/).

            Barınak hakkında ayrıntılı bilgi için internet adresine tıklayabilirsiniz. Ben bir hayvansever olarak Yedikule Hayvan Barınağı’na İstanbul’a taşındığım ilk sene #TunaArman aracılığıyla ulaştım. Facebook profil sayfasından Meral Olcay ile fotoğraf paylaşmış ve barınağın sakinlerini görme şansını sunmuşlardı bana. İstanbul, üniversitem ve yeni yaşamıma dair ilk şokumu atlattığım an itibariyle zaten bir gönüllülük arayışı halindeydim. Hemen adresini incelemeye başladım ve toplu-taşıma aracı ile gidebileceğimi öğrendiğimde çok sevindim. Zira barınakların neden ücra köşelere kurulup, o canlara mikrop saçan varlıklar gibi davranıldığını anlayamaz, bu türcü yaklaşım ve eylemlerden dolayı üzülürdüm. Elbette belediyelerin sağladığı imkanlar çerçevesinde ilerlese de bu durumlar, insan alemi olarak hayvanlara karşı tepkilerimiz gizlenebilir türden değil kabullenmek lazım. Hayvan deneyleri, hayvanat bahçeleri, sirk hayvanları, yunus parkları ve daha nice bu durumun birer örneği…

            Barınak Yedikule surdibi içlerinde yer alıyor. Eğer dışardalarsa köpekler size doğru koşarak sizi karşılayabilir ve hatta bazı zamanlar büyük bir gürültü kopabilir ama bu asla size zarar vermek için değildir. Birbirlerini kıskanırlar ve sevgiyi kapmak isterler diyelim J İlerlediğinizde onlara ait yataklar, oyun alanları ve barınağın maskotlarını görmeniz mümkün. Gitmediğiniz haftalarda özleyeceksiniz bu dostları J
            Barınak gönüllülerinin önceliği oradaki canlar. Elbette bu durumu yadırgamıyorsunuz. Ben kaldığım evin, alt ve üst komşularımızın plastik atıklarını toplar barınağa götürürdüm. Çünkü kampaya dahilinde barınak verdiği plastik  atık karşılığı köpekler için mama alıyordu. Makarna, açık köpek maması ve gazetede ihtiyaçlarından bir diğerleri. Gitmeden önce arayarak ziyaret uygunluğunu sorabilir ve ihtiyaç malzemelerini de öğrenebilirsiniz.

Ayrıca kendi üretimleri olan bardak, çanta, defter gibi ürünleri satın alarak da destek olabilir yahut makbuz karşılığı bağış da yapabilirsiniz. Benim en sevdiğim ürünler ve gittikçe ara ara satın aldıklarım aşağıdaki gibi J


                                             Kupa 15 tl


                                              Çanta 20 tl J

Eğer özel günleriniz de bu canlara destek olmak isterseniz, nikah şekeri, davetiye gibi gereçleriniz için sipariş verebilir, düğün fotoğraflarınızı barınakta çektirebilirsiniz J



Siparişler için
olcay.meral@gmail.com
0535712630 Whatsaap
Detaylı ürün bilgisi için
            
Köpekler insanların en sadık dostlarından olmuştur ve olmaya da devam etmektedir. Bir Sibirya kurdunun ağlayışları hala kulağımda. Terk etmek tüm canlılara aynı acıyı verir ve inanın o canlar sizinle aynı dili konuşmasalar da sizi çocuğunuz kadar çok sever ve size bağlılar. En sevdiğiniz kişi tarafından habersizce izbe bir yere ya da toplu bir insan bakımevine terk edildiğinizi düşünün. Eğitim sistemimiz din üzerinden ahlakı dayatarak sadece öğretim odaklı alış-veriş sunsa da siz değerli aile üyeleri empati kurmayı ve her canlıya vaat edilen yaşama hakkını çocuklarınıza anlatın, anlatın ki yeni nesil empatik, sevginin ne demek olduğunu bilen bir yapıya hakim olsun ve siz değerli öğretmenlerimiz çocuklarımıza bu sevgiyi, ilgiyi ve dünyanın yaşama kucak açtığı bu canlara bizlerin de saygı göstermesi gerektiğini gösterin ki “Yeni nesil sizin eseriniz olsun” (Mustafa Kemal Atatürk).
Köpeklerin nasıl insanların en sadık dostları olduğunu anlatan, yapay seçilim odaklı yazımızı okumak için Köpeklerimiz adlı yazıyı okuyabilirsiniz.

Ulaşım
BN1 ( Halkalı- Eminönü ), BN2 ( Küçükçekmece- Eminönü ), BN3 ( Halkalı- Yenikapı)
81 ( Yeşilköy- Eminönü )
72YT ( Yeşilköy- Taksim )
71AT ( Ataköy- Taksim )
Bu otobüslerinin hepsi barınağa yakın duraktan geçmekte. Yedikule Sahil durağında indikten sonra benzinliği önünüze aldığınızda sağdan ilerleyeceksiniz, yol sizi zaten götürecektir.
Ayrıca;
Marmaray Kazlıçeşme Durağı
Marmaray’ın ilk kalkış durağı da barınağa hayli yakın. Sağ çıkıştan caddeye doğru yürüdüğünüzde yine benzinliği karşınızda göreceksiniz.
Mobil IETT ile her otobüsü her durağı görmeniz mümkün. Ben Marmaray’ı da Halkalı otobüslerini kullandım, hangi ulaşım size daha yakın ya da mesafe hangi yöntemle sizin için daha kısaysa onu tercih edebilirsiniz. Ben o yolda hiç trafiğe kalmadım ama belli olmaz tabi, İstanbul sonuçta. Otobüs de Marmaray da benim için rahat oldu.

Gönüllük Üzerine
Ne duruyorsunuz gidin görün sevin sevilin J Mümkünse artı gönüllük için götürün gösterin sevip sevilsinler J
Kesfeden.kim, eğer sizlerseniz takipte kalın !! J

Günün Müziği
Arkadaşlık için gelsin, eğlendirsin, anımsatsın diyelim
Barış Manço- Arkadaşım Eşek J

Kesfeden.kim eğer siz de birer Keşifer iseniz takipte kalın!! Bize yazılarınızı, fotoğraflarınızı gönderebilirsiniz. kesfedenkim@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

EDEBİYATIN HASTA İNSANLARI "MI?"

Sosyal eşitsizlik ve ayrımcılık pek çok romanın da konusu olan sosyal bir süreçtir. İnsanlar tarafından yaratılmış ve koşulsuz bağlılık ...